Fylld köttfärslimpa!

Idag gjorde jag köttfärslimpa till lunch. Och det blev ju bra mycket så grabbarna fick middag, jag matlåda och det räcker även till lunch i morgon :)

Så här gör jag min köttfärslimpa iaf.

Detta behöver du till ca 6 portioner
700g Nötfärs
3dl Gräddfil
1 påse Fransk Löksoppa
1 msk Soya
1 paket Bacon
1/2 paket Fetaost

Blanda nötfärs, gräddfil, löksoppan (bara pulvret) och soyan i en bunke och forma till en limpa i en ugnsform. Gör en "ränna" i limpan. Stek baconet och ha i det i "rännan" och smula över fetaosten på baconet. "Krama" ihop limpan igen och sätt in i ugnen på 180g i 40min.

Använd sedan skyn för att göra sås. 
Ha i skyn i en kastrull och pudra över mjöl, rör ihop till en "smet" slå på vatten och grädde och smaka av med soya, vitpeppar, salt, paprikapulver och lite kalvfond.

Servera med kokt potatis och kokta morötter.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0