Well Hello!!

Jag dammar väl av bloggen och slänger in ett par rader om det finns någon kvar där ute som läser 😄 annars finns jag på Instagram, sofiafagerlund . Är väl inte den som lägger upp varje dag där heller men den andra dagen kanske jag lägger upp 3st.

Vi har iaf semester, första veckan och vädret suger verkligen. Men det är fasiken inget man kan göra åt det heller. Hoppas dom 4 resterande veckor bjuder på lit sol & värme iaf.

Ikväll har jag stått i köket och förberett inför i morgon. Peters syster Erika med familj kommer från Landskrona som vi inte träffat på 3!!! år. Men det är ju inte närmsta vägen heller. Barnen fick iaf i början av mars sin första kusin, Bastian. Så det ska bli jättetrevligt. Och så kommer Peters Farbror Micke & fru Mia och deras söner. Och samt Farmorn  & Örjan, och Örjans dotter Louise och hennes lille Nils.

 Så det blir fullt hus. Har gjort helstekt fläskfilé och kycklingfilé och lagt i marinad. Och så har jag gjort en oreocheescake med nougatsås som jag hittat hos Jennys Matblogg. Ska göra en pastasallad, potatissallad och vanlig grönsakssallad och såser till. Samt en jordgubb & marängtårta. Vi hade tänkt oss en härlig sommarkväll med grillat och altanhäng med dom planera skippar vi när solen & värmen lyser med sin frånvaro. 

Det var några rader det. Nu dags att sova.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0