Familjen tajkon!

Idag var barnen piggare. Hostan sitter kvar hos Arvid men det kan den ju göra i evigheter.

När klockan var 10.30 slog det mig att vi hade besiktning på släpvagnen idag. Hade ingen tid uppskriven nånstans så jag fick logga in mig på datorn. Tänkte att det var väl en tid på morgonen men icke. 11.25 stod det så jag fick svira om fort och på med kläder på ungarna ut och försöka koppla på släpvagnen, vilket jag trodde var svårt men det gick galant. Eftersom det var första gången jag körde med släpvagn fick Peter ta över i Sandviken, utifall jag skulle komma i ett läge då jag behövt backa ;P

Jag droppade av Arvid hos Farmorn innan för jag tänkte att det är lika bra att passa på och handla när vi ändå var i viken. Så vi rulla till ÖB jag och Hjalle, när jag tar fram väskan för att leta en peng till kundvagnen upptäcker jag att jag inte har någon plånbok med mig :/ så in i bilen igen och iväg till Bilprovningen för att ta Peters kort :)
Familjen tajkons, det är vi det!

Efter vi ha handlat och hämtat upp Arvid åkte vi hem för att få besök. Fia & Junia kom. Peter skulle byta nå bromsslangar på deras bil.

Dagens middag fick bli kebabspett som dom hade extrapris på och som jag aldrig smakat. Tror det var på Sofie's blogg jag såg att dom mumsat det för ett tag sen och tänkte att det måste provas. Det fick bli ris, sallad och egengjord tzatziki. Jag tyckte det var riktigt gott, men Peter gillade det inte. Peter och jag har inte alls samma smak när det gäller viss mat. :)

I morgon hoppas jag att barnen är krya. Ska in till Sandviken på fm. Men har Mamma/Mormor som back up om dom inte skulle vara det. Sen så jobbar jag kväll :( men snart är det SEMESTER!!

God natt med er!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0