Ekorrhjul

Just nu sitter jag inne på toa, inte för att göra det man brukar utan för att komma undan lite för mig själv så låtsas jag som det. Det är bla detta som jag tycker ska bli skönt med att jobba, att slippa ha två barn hängande och bråkandes om min uppmärksamhet heeela tiden.

Jag älskar mina barn och vill vara med dom men ibland "kväver" dom mig, det blir för intensivt. Dom är fruktansvärt Mammiga båda två så ett break från detta ekorrhjul behövs verkligen.

Som nu står Hjalmar och grinar och bankar på dörren fast Peter är i vardagsrummet. Och Arvid var nyss utanför med en kniv och ska låsa upp låset, det gör han ofta när jag väl sitter där på toa och gör det jag ska. Inte ens min 4åring låter mig gå på toa i fred?!

Så jag tror det är nyttigt för oss alla att sakna varandra lite och att barnen släpper mig lite och tyr sig till Peter mer. För jag jobbar ju både kvällar och helger så dom kommer inte ha så mycket val.

Men om någon månad kommer jag garanterat längta tillbaka till denna ledighet men just nu känns det skönt och få komma hemifrån lite mer. Jag har ju varit dålig på att ta egentid sen Hjalmar kom, jag har oftast haft någon av barnen med när jag gjort något fast alla och Peter sagt att jag ska göra något själv.

Jag älskar som sagt mina barn mer än något annat och dom är det bästa jag har men jag lär komma ifrån detta ekorrhjul nu känner jag. Och när jag jobbat nu mån- fre och är ledig lör,sön,mån och tis så kommer jag längta till dom dagarna och få vara hemma med dom 24 timmar.




Kommentarer
Postat av: Elin

Ja precis, de kändes som att instagram tog över så de va därför jag sluta blogga. Men nu när man börjat jobba å sitter vid datorn varje dag kan ja ju slänga in ett inlägg då och då :))

Är de första riktiga dagen Hjalmar går idag eller ?
Har knappt läst bloggar helle ifall du har skrivit om de redan ;p Men nu så ska jag börja läsa med :))

2013-02-18 @ 12:32:17
URL: http://thyran.blogg.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0