Pasta/Kassler/Broccoligratäng

Har ingen bild på den och som sagt inga mängder. Men den formen jag gjorde räckte åt ca 5 personer


Detta behöver du

Pasta, typ penne eller skruvar
Kassler
Broccoli
Champinjoner
Mjölk
Mjöl
Smör/Margarin
Kalvfond
Skånemejeriets Gratäng cremé


Jag kokade pasta och broccoli för sig och fyllde en eldfast form.
Brynde på kasslern och champinjonera och strödde över mjöl och slog på mjölk. 1½- 2 dl mjölk kanske och kalvfond efter smak. Låt puttra ihop sig nån minut bara.
Hällde det över pastan och broccolin och avslutade med att bre över gratäng cremén.
In i ugnen i ca 15-20 min tills den fått fin färg. Kanon gott, enkelt och snabbt. Sånt gillar jag.
Första gången jag provar den där gratäng cremén.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0