Lördagkväll

Junnis och hennes Mamma har varit här och umgåtts med oss ett par timmar idag , alltid lika trevligt. Bjöd dom på exklusiv lunch också, makaroner och köttbullar =D

När Peter kom hem rensade han skorsten för där har fågeljävlarna(på ren svenska) lagt bo det har inte varit mysigt om jag säger så. Och lukten och skiten som kom ut i hålet i köket ska vi inte prata om.... Har torkat och torkat och åter torkat nu och ska ta golven en gång till överallt, tända massa doftljus och vädra kors och tvärs =D så nu har vi ingen köksfläkt heller, den var trasig sen innan och var inte tipp topp fräsch så den vill vi inte sätta tillbaka. Så det lär införskaffas en ny sådan.

Peter är ledig i veckan och det känns som om vi kmr fylla dagarna ändå. Fixa pass åt Hjalmar, BVC och sista föräldrargrupp, Hjalmar och Peter lär ha nått i klädväg till dopet, saker och ting ska inhandlas till dopet, har tänkt hälsa på Malin & Eddie, Ska fira min kusin Jocke som tar studenten, bilbingo, förbereda & duka i sockenstugan osv osv :) och så ville Peter fiska en dag men det känns som prio 293773 om man frågar mig ;) haha

Men det känns som om dopet är under kontroll ändå. Vi ska bjuda på smörgåstårta som jag, Mamma och Therese gör. Peter's Mamma fixar prinsesstårtor ifrån maxi. Servetter är inhandlade i två blåa färger. Så lite ballonger, plastglas och papptallrikar ( enklast så, men riktiga kaffekoppar och bestick får det bli) lite dekoration och syrener från tomten så ska det nog bli ordning på torpet :)

Nu blev det långt, nu ner och skura. Och sen mumsa melon.

Kommentarer
Postat av: Linda

Åh det är så fint med syrener!!! Jag får alltid ha höstdop jag.. :p

2012-06-09 @ 20:36:36
URL: http://buslinda.blogspot.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0