Pissdag!

Idag är en jävla skit dag på ren svenska.
Det är ett år sedan min älskade Pappa dog och det gör så jävla ont och veta att han inte kommer komma tillbaka. Saknaden blir större och större, han har varit borta på tok för länge och nu är det dags att komma hem känns det som. Man förstår inte hur man klarat av det här året men det har ju gått. Det bästa med året är ju att vi fått en till liten kille som påminner om min Pappa i utsendet jättemycket, det var Pappa jag såg första gången Hjalmar kom i Peters famn på förlossningen <3

När jag tänker tillbaka på den här dagen förra året så kommer jag på att jag blev ju hel knäpp. När vi hade samlats hos min Farmor allihopa så tog jag telefonen och börja ringa runt till mina finaste vänner, "Hej jag tänkte bara tala om att min Pappa har dött" - nån timme efter jag fått ett sånt besked, men det känndes väl bra då i stunden eller nått, jag vet faktist inte varför jag gjorde så egentligen. Jag skulle promt åka tillbaka till jobbet och hämta bilen, varför?! den hade jag kunnat hämta en annn da. Jag skrev ett jättelångt blogginlägg om det som hänt. Men jag tror inte jag riktigt förstod vad som hänt, och vet inte om jag gör det än idag.....

Jag skulle bara vilja vrida tillbaka klockan och ställa saker och ting till rätta, hade vi gjort si eller så kanske det inte blivit så här osv osv. Men jag är änså glad att inte Pappa blev ett levande "paket", de hade inte heller varit rätt. Men han togs ifrån för tidigt, 59 år är ingen ålder.

Jag var och hälsade på min Farmor förra veckan så hon fick träffa Hjalmar. Och vi pratade en hel del om Pappa. Hon blev ju sämre när Pappa gick bort, hon sa att hon har liksom gett upp lite. Hon har förlorat och begravt två av sina söner, två?!? Det sista man vill göra är att överleva sin barn. Min Mormor är inte heller sig lik sen cancern tog min Moster.
Och jag hoppas att jag aldrig någonsin kommer behöva gå igenom det dom har fått gjort <3

Dagen idag kommer spenderas hemma hos min Mamma självklart, efter Arvid varit på dagis.
Det blir vända ner till lunden och så till kvällen blir det mat och fyverkerikollande mitt i denna jobbiga dag.
Det lättar nog upp lite.

Hoppas du har det bra uppe i himlen Pappa, jag tror du ofta spelar kort med Moster, Farbror Kenneth, Farfar & Morfar. Och så håller du in nån buggkurs då och då och leker DJ med dansbandsmusik <3


Älskar dig min finaste ängel
<3<3<3

Kommentarer
Postat av: sara

Tänker på dig/er idag Fia! Det borde inte vara så här :(

2012-01-31 @ 10:04:32
URL: http://blondstar.blogg.se/
Postat av: Elin

Massa kramar till dig!

2012-01-31 @ 14:46:34
URL: http://thyran.blogg.se/
Postat av: Sandra

åh älskade vän.usch vad jag gråter när jag läser detta :( så orättvisst!Tänker på er idag o har tänt ljus för Kjell. massa kramar!!

2012-01-31 @ 19:04:45
URL: http://sandrasoderberg.blogg.se/
Postat av: Sofie

ååh ! :D Hur går de med dina sötnosar då? går de bra med mini ? :)



Det finns ingen kommentarruta på något utav dina inlägg, så att du vet :P Jag vet inte varför de fanns ju just dehär inlägget, kanske för att det var kommentarer innan på dehär :P

2012-02-05 @ 09:05:43
URL: http://soofieeklund.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0