Måndag Morgon!

Måndag morgon igen då.
Inne på min näst sista vecka, 7 pass kvar.
Skönt skönt!

Jag och Arvid har nyss ätit frukost och nu sitter jag och kluarar på hur många smörgåstårtor och vanliga tårtor som ska göras. Jag hade ju tänkt mig smörgåstårta på polarbörd och försöker leta på nätet hur många portioner man kan beräkna på en sådan, jag hittar 8 & 16 och det är ju en väldig skillnad. Har räknat ner antalet nu och då får jag det till 48 vuxna (över 14 iaf) 20 barn (under 10) och så har inte riktigt alla svarat och det kan ju alltid bli nån färre eller något mer barn blir med...svårt svårt svårt!!!

När jag fyllde 20 så hade vi 5 st smörgåstårtor och drt räckte nästan precis.
Men det har hänt mycket på 5 år.
Min älskade Pappa och Moster finns inte längre <3 
Och en hel hög med barn har tillkommit på dom senaste åren =)

Det lär kluras mer, tur jag har Mamma och Therese som är snäll och hjälper mig!!

Ska jag ringa på skåpet?!?!
Lär vänta och höra med sömntutan när han vaknat ;)

Kommentarer
Postat av: Elin

Väldigt smarrigt!:)

Mina vart också lite tjocka idag... de brukar bli tunnare.

Oj, vet inte om det är jag som råkat lagt till crispy i namnet bara :D Men de är lite crispy :p

Kram.

2011-10-04 @ 19:22:01
URL: http://thyran.blogg.se/
Postat av: Elin

Har lagt upp receptet på kakorna så du kan ju kika om det skiljer sig nått från de du har eller om det bara är jag som yrat dit Crispy ;p

2011-10-06 @ 14:45:32
URL: http://thyran.blogg.se/
Postat av: sara

har ni 6 stolar till bordet då? :P vet att peters bror de köpte oxå¨bord med 6 stolar o ljus träskiva för 5000 tror jag på möbeloutlet för kanske 2 år sen.. men vet inte hur deras är i skicket! de lutar åt att de blir från ikea o stolar löst :P

2011-10-06 @ 16:43:23
URL: http://blondstar.blogg.se/
Postat av: sara

ja de kan de nog va värt.. men typ 10000 känns lite väl :( skulle ju helst vilja ha fler än 6 stolar ifall man blir fler vid kalas osv :)

2011-10-06 @ 21:12:32
URL: http://blondstar.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0