Kille eller Tjej?!

Vårat lillhjärta växer som hon/han ska i magen.
Det var lite roligt att det var samma barnmorska som hjälpte Arvid till världen som gjorde UL på oss. Hon frågade först om vi visste vad det var för kön. Sen så började hon mäta huvudet, och vad stor bebisen är nu jämfört med i v 18.
Sen kollade hon länge på hjärtat då dom höll på med nå nya studier och hon ville lära sig och titta noga, allt såg bara bra ut med hjärtat.
Hon frågade om vi ville veta könet, men icke. Hon mätte sedan buken och så sa hon åt oss och kolla bort när hon skulle mäta lårbenet annars skulle vi se vad det var för liten krabat där inne. =)
 Efter allt tittande så kom hon fram till att det var en normalstorbebis, till och med 1+ över normalbebis kurvan. Så det kommer väl ut en 5 kilos klump ;) Bebisen låg neråt med huvudet och hon trodde inte att bebisen skulle ändra läge nå mer.

Men jag blir otrolig nyfiken när man vet att man kan få reda på könet sådär på nån sekund.
Men det tar ändå bort halva tjusningen om man vet innan tycker jag.
Men förhoppningsvis behöver jag inte vänta längre än 8 veckor innan jag vet om det blir en till prins i familjen eller om det blir en liten prinsessa.

Kommentarer
Postat av: Therese

Bra att du stod på dig Fagerlund!!! Hade blivit liiite besviken på dig om du tittat ;)

2011-10-19 @ 23:12:52
URL: http://thessangruvman.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0