Helgen!

Arvid sov hos Farmorn & Örjan lör-sön. Och Peter jobba så jag passa på och småstrosa runt lite i affärer innan jag for hem för att städa och pynta.
När jag skulle till Madame Nyberg var det ju Julmarknad utanför och det fanns ju huuuur mycket fin som helst. 2 st tavlor fick följa med hem.


Gårdgen tog jag sovmorgon innan jag hämta Arvid och så begav vi oss till Stensätra för korv med bröd lunch och fika hos Madde, Isak och Jacob. Sofie & Noah, Madde & Nova, Sara & Ellie och Johansson var också där och vi surra på som bara den i ett par timmar, trevligt värre var det iaf.  Innan vi åkte hem var vi ner på stan och Arvid gav Tomten en teckning. Först tveka han i kön men sen sa han själv att tomten är inge farlig, han är snäll =) Ett karusellåk och en ballong senare var vi nöjda, världens sämsta Julskyltning måste ju Sandviken stå för iaf. Vi hann precis in i bilen innan spögregnet kom och väl hemma hade det övergått till snö, vilket är mkt mysigare. Men blasket som blir idag är mindre roligt.


Idag blir det nog pepparkaksbak med Arvid. Han ska vara hemma hela veckan nu när Peter också är ledig, så vi kan mysa bara vi 3. Ett besök på badhuset ska det bli iaf. Och så ska vi kalasa för mulla muggar i morgon när väldens bästa Arvid fyller år.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0