Amning.

Sitter och läser nån broschyr om amning i brist på annat =)
Det står en hel del i den som jag vet att jag inte tänkte på med Arvid och inte sen heller.

"Lättast att amma på tidig signal - vrida på huvudet, öppna och stänga munnen och smacka med munnen - inte vänta tills barnen börjat skrika" 

"Fri amning kan innebära att man ammar lite och ofta, upp till flera gånger i timmen. Många bryr sig inte om att hålla räkningen på hur ofta och länge. Motsatsen till fri amning är reglerad amning, tex efter klockan (som jag körde med Arvid) Det kan störa amningen genom att barn och bröst kommer ur fas med varandra och göra så att mjölktillgången minskar."

Jag gick efter klockan med Arvid, hade det bara gått 1 timme sen jag amma honom sist trodde ju jag att han barta vill tutta bara för att eller att han inte vart mätt på min mjölk osv osv. Men det tar tid innan amningen sitter för alla kan inte amma det är något man måste lära sig. Och jag blev nog för stressad av vad alla skulle tycka och tänka om jag ammade honom stup i kvarten, var rädd så fort han började grina osv.

Det står en massa mer saker i denna broschyr som jag inte tänkt på.
Denna gång ska jag tänka på vad som står i den och ha den som hjälp, för jag hoppas det kommer gå bättre med amningen denna gång än med Arvid, jag gav nog upp för lätt med honom kändes det som. Aja, vi får se hur det går. Det kanske inte kommer en droppe denna gång och då är det ju som det är.




Nog om det =D

Kommentarer
Postat av: Therese

Blir ju lätt att sitta framme med tutten "flera gånger i timmen" med en treåring springandes runt fötterna :)

2011-11-16 @ 19:48:24
URL: http://thessangruvman.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0