Älskade Pappa!

Idag har det varit den mest konstiga, ofattbara och ledsammaste dag någonsin.
Jag kan inte i ord förklara, för jag förstår fortfarande inte att det har hänt.
Allt är så konstigt.

Jag gråter floder i mellanåt och ibland känns allt som vanligt.
Men så kommer det över mig igen och tårarna sprutar.



Kl 14 idag fick jag det svåra och chockande beskedet att min älskade Pappa inte längre finns hos oss.

Älskade Pappa skulle ha fyllt 60 år i sommar. Den dagen hade jag redan smidit planer för. Mina älskade föräldrar flyttade i helgen till den mysigaste lägenheten där dom skulle få det så otroligt härligt med kakelugnar och gamla trägolv. Här skulle dom kunna gå/cykla till jobbet. Dom har nära ner till stan. Dom skulle få en egen lite gräsmattsplätt dom kunde vara ute på om sommrarna. Pappa skulle kunna vara ute och grilla med en riktigt grill, hans grillade kött som inte smakade som någon annans. Jag kan fortsätta och skriva i all oändlighet....

6.45 i morse lämnade jag Arvid på dagis. Precis när jag skulle öppna dörren till dagist så sa Arvid "Offa då", jag svarar att Morfar är på jobbet. Väl inne vela inte Arvid att jag skulle gå och han grinade och grinade, och det brukar han aldrig göra. Jag lär gå fast han är ledsen och han vinkar som vanligt i fönstret och jag åker till jobbet.

Kl 6.48 får SOS in ett larm om en bil som kört in i staketet vi Sandvikens Kyrka.
Det var min älskade Pappa som var på väg till jobbet. Han fick förmodligen en attack/slaganfall och avled omedelbart och bilen for in i staketet. Mamma låg och sov i nya lägenheten 100 m därifrån utan någon som hellst vetskap om vad som hänt.....

Jag tycker det är så skönt och få skriva av mig.
Jag kommer nog skriva mycket om det som hänt.
Det är kanske mitt sätt att bearbeta det hela.
Just nu är jag hos min älskade Mamma och här stannar jag ett tag.

Jag vill tacka alla mina nära & kära, och absolut min fina Peter för allt stöd ni ger mig och min familj i denna outhärdiga sorg.
Ni är guld värda och jag vet att ni finns där för mig dygnet runt!
Jag älskar er för det!



Så vila i frid min innerligt älskade Pappa!
<3<3<3

Kommentarer
Postat av: Carro

<3

2011-02-01 @ 20:22:25
URL: http://www.carolinolsson.blogspot.com
Postat av: Malin

Beklagar sorgen! Det är sånt som bara inte får hända :( Stora kramar!

2011-02-01 @ 22:26:42
URL: http://minimala.blogg.se/
Postat av: Sara

beklagar verkligen! gud, jag vet inte vad jag ska skriva, så svårt o veta hur du känner dig :( men jag reagera på att arvid frågat efter honom och varit ledsen, kände han på sig något lixom :( beklagar igen! massa kramar!

2011-02-02 @ 17:48:28
URL: http://blondstar.blogg.se/
Postat av: Sara

jag tror jag förstår hur du menar, jag har inte varit med om samma sak men att man ibland mår bra o man lixom tycker att så borde man inte få må, borde jag inte var aledsen hela tiden.. men självklart ska du vara glad ibland oxå! alla är vi olika, vissa håller allt inom sig medans andra vill prata om det! har ni sagt nått åt arvid eller har ni väntat eftersom han inte frågat? massa kramar!!

2011-02-03 @ 21:44:40
URL: http://blondstar.blogg.se/
Postat av: Soffan

Massa kramar till dig Fia !

2011-02-03 @ 22:51:37
Postat av: LinaH

Stor styrkekram till dig och din familj! Och en tanke till din pappa!

2011-02-04 @ 18:15:44
URL: http://linahokdahl.blogg.se/
Postat av: Linda

Beklagar sorgen :/

2011-02-06 @ 12:15:59
URL: http://metrobloggen.se/buslinda


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0