Tiden

Tiden går så sakta men samtidigt så himla fort.
Allt är fortfarande ofattbart.
Jag har sovit hos Mamma 3 nätter men igår åkte vi hem då jag har lite hemlängtan och Mamma vill vara lite själv. Sen så tror jag det var bra för Arvid och komma hem igen för nu har han varit borta hit och dit den här veckan.
Idag har min älskling tagit ledigt också bara för att vara hemma med oss.

Men jag blir så orolig över Mamma i mellanåt fast hos är jättestark, hon är nästan starkare än mig. Och på dom här dagarna jag varit hos henne har vi haft vänner och släkt hos oss nästan hela kvällarna, och vi älskar att ha folk omkring oss. Och telefonerna har gått varma. Och vilka otroligt fina blommor vi har fått. Och hjälpen vi fick med att plocka ur det sista och städa ur gamla lägenheten är guld värd.

Jag har varit rätt så rastlös dom här dagarna, jag har plockat, plockat och åter plockat hos Mamma bara för att jag inte vill sitta still för då kommer tankarna. Och vi har varit till affären osv. Igår var vi till Ikea en sväng för att Mamma skulle ha lite saker till nya stället. Och jag får nästan dåligt samvete för att jag inte sitter hemma och gråter. Men jag gråter bra mycket mellan varven. Och jag vet att Pappa inte hade velat att jag bara skulle sitta hemma och gråta.
Så allt går upp och ner.
Ibland går det så bra att jag får dåligt smavete för det också.



På måndag kommer det nog bli bra tungt. För då kommer Begravningsbyrån hem till Mamma. Och det är Carolins Mamma Sara som kommer och det känns jätteskönt. Och från och med söndag går Peter ut och jobbar natt 5 nätter, det gruvar jag mig lite för men jag har ju lillprinsen. Jag kanske går tillbaka och jobbar själv från och med tisdag.


Kommentarer
Postat av: Therese

Du är så otroligt stark du också gumman! Glöm aldrig det. Puss

2011-02-04 @ 11:40:52


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0