Beagratinerad Fläskfilé

Detta behövs.

1 Fläskfilé
Smör
700g Potatis
150g Färska Champinjoner
2-3 Vitlöksklyftor
2dl Grädde
Lite riven ost
Salt & Peppar
Bea


¤ Sätt ugnen på 175 grader och putsa filén och salta och peppra den.
¤ Stek filén i smör i stekpanna så den får fin yta. Efterstek sedan filén i ugnen i ca 15 min.
¤ Ta sedan ut filén och låt den vila.
¤ Höj ugnen till 225 grader.
¤ Skala och skär potatisen i tunna skivor och stek i stekpanna tills dom blir mjuk, salta och peppra ocskå.
¤ Skär och stek champinjonerna i en annan stekpanna med olja och pressad vitlök. Slå sedan på grädde, salt och peppar och låt det puttra lite innan ni slår över allt till potatisstekpannan. Låt det tjockan på sig lite och ha sedan upp allt i en eldafstform.
¤ Strö över lite riven ost och skär upp filén i 1 cm tjocka skivor och lägg på rad i mitten på formen, ringla bea över  köttet och sätt in i ugnen i ca 10 min.
¤ Klart!!!!

Det går relativt fort, allt är i samma "bytta" till slut och det var verkligen supergott.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Alltså det här med namn är ju skitsvårt, men vi har iaf ett killnamn som vi båda tycker om..men lär ju ha flera utifall det inte alls passar när den väl är ute. Tjejnamn är ju om möjligt ännu svårare...jag har ett som jag fastnat för, men vet inte om Danne är lika imponerad :) Kraam

2011-04-16 @ 23:18:44
URL: http://sandrasoderberg.blogg.se/
Postat av: Sofie

hihi taaack, de ska vi :D

Lovar att lägga upp lite bilder på den snart :D



Hoppas att allt är bra med er!



Dedär receptet måste jag ju prova, mmmmmh :P

2011-04-17 @ 09:58:26
URL: http://soofieeklund.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0