Dagis

I morgon ska vi till Arvid´s dagis och hälsa på en sväng. Sen tisdag & onsdag ska han skolas in mellan 9-14.
Helt sjukt att min lilla Arvid ska börja på dagis redan.
Tiden har gått så sjukt fort. Jag tyckte det var nyss man gick med han i magen och man höll på dö av längtan efter att få se det lilla livet som fanns där inne, poff sa det och nu sitter man här 14 månader senare.

Vissa kanske tycker att han är lite för liten än men jag tror det bara är nyttigt för honom och för mig.
Och det är bra att det sker nu också för han börjar bli blyg ibland och Mammig så då tycker jag att det är bra att vardagen bryts av med nya männsikor och saker. Han får lära sig och dela med sig av saker och ting, och han som älskar och leka och träffa andra barn.
Och jag behöver komma ut i arbetslivet igen, allra hellst för eknomins skull för fy tusan vad tråkigt det är och leva/rusta/spara på Mammapenning, näst intill omöjligt tycker jag =) Och sen att jag får andra rutiner och komma igång lite. Osv osv, skulle kunna göra listan lång.

Och sen kommer han ju inte bo på dagis heller, oftast blir det max 4 dagar i veckan och nån dag blir det bara nån timme när jag har kväll. Det blir nog alldeles utmärkt det här. Det kommer nog bli jobbigare för mig än för honom =D


Sen i morgon ska jag nog åka och försöka få Arvid klippt också innan jag lämnar honom hos Farmor en vända. Jag lär åka och handla en massa då det ekar i kylskåpet och allt som tex tvättmedel,rengöringsmedel osv är näst intill slut. Och så lär jag in till Gävle och köpa en bilbarnstol också.

Inte blev det nå film ikväll heller. Peter jobbar ju varannan söndag, ibland bara nån timme och ibland hela kvällen/natten. Och idag var det ju såklart mkt att göra så han blir bra sen hem.






1½ dag gammal Arvid =)





Och nu Mammas stora kille =)

Kommentarer
Postat av: En som bara trillade hit...

Jag tror fullt på att barn mår toppen på dagis!

Och dessutom tycker jag inte att man ska behöva ha 1000 anledningar/förklaringar för allmänheten att man väljer att låta barnen börja på dagis i rätt så tidig ålder. Sunt förnuft räcker, och det verkar ju du ha!

Lycka till:)

2010-01-25 @ 01:50:55
Postat av: blondstar - mamma till max 090605

ska ni köpa ny bilbarnstol?

2010-01-25 @ 13:04:56
URL: http://blondstar.blogg.se/
Postat av: blondstar - mamma till max 090605

Ja, o vi har lite trångt så de skulle vara perkfet! :) Jaha, vi ska till Ikea imorgon och kolla på sånna säkerhetsgrejer till lådor och eluttag så jag får kolla där då :)

2010-01-25 @ 18:21:02
URL: http://blondstar.blogg.se/
Postat av: blondstar - mamma till max 090605

jaha, ja så blir det säkert för oss sen oxå! jag trodde ni ändrat er o aktan inte va nå bra.. :) vi har fortfarande inte köpt nån så blev rädd att den inte dög :D

2010-01-25 @ 18:22:44
URL: http://blondstar.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0