Winernougat

Winernougat

100 g flagad mandel
250 g nougat
125 g mörk choklad

¤ Klä en form, ca 20 x 20 cm, med bakplåtspapper.
¤ Rosta den flagade mandeln i en torr stekpanna. Låt den svalna.
¤ Hacka eller bryt chokladen i mindre bitar. Smält chokladen och nougaten i vattenbad. När den smält helt, blanda om ordentligt och rör försiktigt ned den rostade mandeln.
¤ Häll ner smeten i formen med bakplåtspapper i. Låt den stå i minst 3 timmar att stelna.
¤ Skär nougaten i avlånga bitar, ca 1.5 x 3 centimeter.
¤ Förvara nougaten i kylskåpet.


Jag tog ljuschoklad här med. Och så hade jag en mindre form än det som står men den blev väldigt platt så jag bröt bitar av "kakan" istället =)

Kommentarer
Postat av: Sara

va mkt gott du gjort :) wienernougat provade jag förra året :) om du gillar nougat o mandel ska du testa tomtenougat.. ska finnas recept under min receptkategori! himmelskt gott!!!

2010-12-13 @ 23:31:34
URL: http://blondstar.blogg.se/
Postat av: Sara

haha, nu när du säger att de är "samma" så kommer jag ihåg att jag gjorde både och förra året o blev lite besviken när jag insåg de va samma, fatta inte depå ingredienserna men sen när man åt ;P haha.

2010-12-14 @ 21:19:33
URL: http://blondstar.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0