Måndag 11 Maj

Torsdag

På torsdagen var vi till BVC. Arvid fick 2 sprutor och sa ett pip bara. Sen åkte jag och Jenny upp till Högbo och träffa dom andra för picknick ute i solen och stormvindarna. Blev inte kvar allt för länge när solen gick i moln.

Fredag

Då åkte jag och Arvid in på Öppna, sjöng och lekte och babbla med alla andra Mammor. Sen så åkte vi ner på stan och tog en snabb fika med Cicki på Lasses för att sen åka ut till Stensätra och vara barnvakt åt Devvan. Han blev ju knäckt först när Mormor och Morfar åkte men det gick över rätt så fort =) Vi började med att leka ute i Mormors Opel

                   
Det är inte den riktiga bilnyckeln som sitter i =)

Sen efter vi lekt där så kom min Mamma ut och tog Arvid på en promenad så gick jag och Devin inte och lekte med "takton" och alla andra grejer. Sen så skulle vi kolla på film, och det ska ju vara antingen Teletubbies eller Tomas Tåget. Men jag hittade ingen av dom utan bara en med Mumintrollen, och jag riktigt såg vad besviken Devin blev. Efter 3 min kanske så ropa Devin och då hade ju han självklart hittat både Teletubbies och Tomas Tåget så då dumpa vi Mumintrollet och kollade på favoriterna istället =)
         

Efter ett tag in på Tomas filmen så åkte jag iväg med Devin till Therese och Roger. Världens snällaste och goaste Devin, jag har han gärna flera gånger =D

Sen på kvällen mumsade vi oss Tacolassange och gick upp i sängen redan 21.05, haha men det var skönt det =)

Lördag

Klev upp och gjorde oss klara och grejade. Åkte in till Sandviken och till Bärnö för att kolla på en gräsklippare.  Efter det så åkte vi till Sandra och Danne och hälsa på och fikade.
         
Vi passade på att åka när det var dax för Arvid att sova så han somna i bilen. Vi tog ett varv så åkte vi till Peters morbror och Marie och tog en till fikarunda =) Blev kvar där nån timme innan vi for hem och grillade. Sen bestämde vi oss för att åka in till Gävle på crusing. Så vi åkte med Arvid till Mamma och pappa så gick vi hem till Sandra och Danne igen innan vi åkte in alla 4 till Gävle. Var kvar där ett tag, fick med oss Bergkvist på hemvägen. Åkte förbi McDonalds inann vi släppte av Sandra och Danne och for hem till Årsunda, slocknade av rätt snabbt.

Söndag

Vaknade 9.45, skönt och sova ut lite =) Grejade lite ute och tvättade och dona. Åkte sen till Bernö och köpte en gräsklippare och blomma till Peters Mamma. Handlade lite och åkte hem till Mamma & Pappa och grillade med dom och brorsan. Arvid hade varit supersnäll =) Efter att Arvid sovit en vända så åkte vi vidare hem till Peters Mamma som fyllde år. Där fikade vi en massa gotta och sen åkte vi hem till Årsunda igen.
        
Peter´s lilla kusin Alva 2 veckor. Och våran gangster =)


Helgen blev fullspäckad.
I morgon åker vi upp till Söderhamn då Therese fyller år. Sen till helgen så är det mat och Eurovision som står på schemat här hemma. Och mellan det så blir det väl kanske Öppna och Mammaträff och fika osv =P
Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0