Söndag 1 Mars

Igår var vi i stort sätt bara hemma, var in till viken och till Ockelbo en sväng men vi åkte hem lika fort.

Det blev inte så mkt annat än Melodifestivalen och Wallander tittande. Och melodifestivalen var inte så mkt att hänga i julgranen tyckte jag. Jag tror nog att EMD eller Molly kommer vinna hela allt ihopa ja.

Idag har vi kikat på Vasaloppet och haft besök av Arvids Farmor och René. Nu kom Arvids morbror också.

Såg nu idag att det var några som kommenterat och vela ha receptet på den där Kexchokladpajen så här kommer det.


Kexchokladpaj 6-7 portioner

5st  Kexchokladkakor (55grams
4msk Smält smör
150g  Mörk eller Ljuschoklad
4msk  Vispgrädde
3st  Äggulor
1tsk  Vaniljsocker


Sätt ugnen på 175grader. Krossa kexchokladen i en matberedare. Blanda ner det smälta smöret och rör om. Tryck ut smeten i en smord pajform och grädda mitt i ugnen i ca 8 minuter. Låt svalna.

Smält chokladen över vattenbad och blanda det med grädden. Rör ner vaniljsockret och äggulorna. Häll i blandningen i pajskalet.

Låt stå i kylen i 4 timmar. Servera med grädde eller vaniljglass.

Jag tyckte nästan att den blir för söt, men nångång ibland kan den slinka ner. =)

Hoppas det smakar!!
Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0