Fredag 2 November

Det händer väl inte allt för mkt annat än att vi är huset och håller på. Men jag sumerar lite iaf.

Förra Fredagen skulle vi fira Biggan på jobbet att hon fyllt 60. Så vi samlades här hemma först en sväng. Och korkade upp vinflaskan. Drog i oss ett par glas och lite likör innan vi traska ner till Living Room. Där vankades det mat och mer alkohol. Och efter det så ska ju mina tråkiga,35+,jobbarkompisar gå på Tony´s...av alla ställen som finns. Iofs inte så många men vad som helst förutom det. Så jag pallrade mig hem till karln min istället.

På lördagen var vi in till Gävle och käkade på Bali Garden med Peter´s Mamma och Örjan, bror Fredrik och Sabina och Örjans dotter Louise. Det var både gott och trevligt. Sen åkte vi ut till huset igen.

 I veckan har det varit jobb igen då. Sen har vi väl mest varit i huset. Sen igår gick vi ner på stan lite. Peter köpte en ny jacka. Och jag höll på prova mössor men jag ser ju inte klok ut så det blidde ingen.

Och här i veckan tänkte ju jag att jag och Peter skulle gå på bio ikväll, Solstorm. Så jag var ju in på SF och skulle resevera biljetter. Men när jag satt där så tänkte ja att jag betalar dom väl på en gång. Så jag fyller i allt och betlar och donar. 3sek efteråt det gått igeom kommer jag på att jag jobbar ju eftermiddag idag. Och slutar kl 22. Så vi får väl hoppas att jag kan gå lite tidigare från jobbet ikväll.

Och ibland skulle man bara vilja skriva och skriva och skriva vad man känner längst här inne, allt som är bra, allt som är ledsamt, allt som man är arg på/för osv men man bara sväljer och sväljer, och stänger det inne jämt.....och det är väl lika bra.....


 

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0