Korvlåda a´la Fia

Korvlåda a´la Fia
 
 
I vanlig ordning så är jag sämst på det här med mägder och portioner. Jag älskar att höfta =)
 
Men detta behöver du.
 
Till lådan:
Morötter
Potatis
Spetsparika
Färska champinjoner
Zucchini
Fetaost
Marinad ( jag använder min egengjorda)
Icas Ostwurst 73% kött
Vitlökssalami
Timjan
Svartpeppar
Salt
 
Till såsen:
Cremé Fraische
Sweetchili sås
Vitlök
 
¤ Sätt ugnen på 200 grader.
¤ Skala och klyfta potatisen och koka den nätan färdig.
¤ Skala och skär moröterna i stänger, koka dom också nätan färdig.
¤ Skär champinjoner och lägg dom i marinad
¤ Skär zucchinin och paprikan i valfri form.
¤ Skär korven som slantar.
¤ Stek på alltihopa lite lätt
 
 
och krydda med timjan, svartpppar och salt.
¤ Ha upp allt i en ugnsfastform.
¤ Skär vitlöksalami och fetaost och ha över det andra och blanda om.
¤ Sätt in i ugnen i ca 10-15min.
 
¤ Blanda CF med sweetchili sås och pressa i vitlök.
 
Klart!!
Här kommer det några bilder, inte dom bästa men.
 
 
 
 
 
Kommentarer
Postat av: Sofie

gooooooooooooott, dedär måste jag testa ;D

sv: jamen herreguuuud, man MÅSTE ju börja köpa och planera i augusti om man ska slippa leva som en kyrkråtta i december och januari, de gör man ju typ förresten endå :P haha.
mammapenning på de också, JIPPIIIII ;P hehe.

Ska hålla utkik efter en orange mössa ;)

2013-09-11 @ 22:27:12
URL: http://sofieeklund.vimedbarn.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0