Long time och spyor!

Oj vad länge sen jag skrev här. Passar väl på nu när jag är uppe i varv och lär slappna av lite för att somna.

I måndags när jag lämnade Hjalmar på dagis står det på whiteboardtavlan "Det går magsjuka på förskolan" suck tänkte jag men plikten kallar och det var bara att lämna Hjalle och dra vidare till jobbet. I förrgår satt vi och prata om magsjuka och hur vissa är mer drabbade än andra osv, och jag nämner ju så fint att Hjalmar inte haft sin första magsjuka än, eller inte kräkts någon gång sen han var bebis. Jag tog i trä många ggr men det ville tydligen inte hjälpa.

Jag la mig sent ikväll efter att ha hamnat framför någon film på tvn, Hjalmar hade somnat runt 20 och var väldigt rödblommig om kinderna så Peter slänger ur sig "han blir väl sjuk nu till helgen när du ska jobba" Han drog iaf i sig en flaska välling och somnade bums. Han har även ätit hyfsat under dagen.
Men när jag hade blundat i ca 5 min gnäller Hjalmar till och sen hör jag hur kaskadspyan bara kommer, och innan jag hann fram kom nästa.😩 

Ner i duschen med en gråtande och skakande Hjalmar och skrubba både han och mig. Självklart händer detta när jag är själv. Så jag fick pyssla om honom och bädda ner han på soffan innan jag tog tag och riva ur och skura sängen. 

Vid 00.30 kom Peter hem med Arvid som han hämtat på Arlanda efter han spenderat en vecka på Gran Canaria med Farmorn. Arvid var aptrött så jag följde med honom upp i säng och han frågade efter Hjalmar men sa att han inte skulle visa sig för honom nu mitt i natten. Han somnade bums min fina Arvid! Och vad stor han hade blivit, på 9 dagar 😘☺️ 

Ingen mer kräka har det blivit än, och Hjalmar har lekt med sina bilar och tjatat om välling. Så han verkar rätt okej. Jag hoppas innerligt att han somnar nu snart och att det inte blir nå mer. Och jag håller tummarna att jag klarar mig, och likaså resten av familjen.

God natt med er!!!
Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0