Städsöndag!

Vi har bäddat rent i sängar, städat, tvättat, badat ungar, kokat nappar, bytt ut tandborstarna osv idag.

Sjukstugan fortsätter dock.

Det låter konstigt men jag nästan hoppas att barnen har hög feber i morgon och klagar på öronvärk eller nått så kanske vi kan få penicillin åtminstone. Förra veckan fick jag ingen hostmedicin åt Hjalmar för Bisolvon är lika bra som Molipect?!?! Varför är inte den receptfri då då?

Men nu är jag less på denna jäkla hosta och rasslet i bröstet och småfeber som kommer och går var och varannan dag, så i morgon blir det nog ett samtal med "stå på dig" rösten och kräva en annan hostmedicin.

Ligger i sängen nu och vill bara hosta åt honom för jag hör hur det rosslar/skorvlar i bröstet på honom.

Sista veckan som föräldraledig börjar i morgon, sen nästa vecka är det dags för inskolning och veckan där på är jag tillbaka på jobbet. Galet! Hoppas nu bara vi är friska och krya till dess.

God natt med er!

Kommentarer
Postat av: FiaJ

För att Mollipect innehåller Efedrin och det är förbjudet i Sverige förutom i mediciner, därför är det inte receptfritt :)

2013-02-04 @ 10:00:52


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0