Torsdag.

Gårdagens em/tidig kväll spenderades på Hc & Barnakuten. Hjalmar har ju varit förkyld i flera veckor och den senaste veckan har han bara blivit sämre. Han har inte haft nå feber men snorig/täppt hosta, ögoninflamtion, rosslig och så har han ätit i stort sätt varannan timme sen jag slutade amma, ja han kommer rulla fram =) Men han äter ändast 100ml åt gången, provar vi ge honom mer så säger han ifrån eller så kräks han mängder. Men får han runt sina 100ml är han nöjd, men som sagt efter 2-3 timmar är han ju hungrig igen. Men nu dom 2 senaste dagarna började det gå 5-6 timmar mellan och man fick nästa vecka honom och ge mat och han vill bara sova hela tiden, och sen när han inte kissat på 6 timmar efter han ätit tog oron över och jag ringde. Och på Hc ville dom att en barnläkare skulle titta på honom. Men det var ingen fara, han kissade sen och han hade ingen infektion utan en envis förkylning. Men läkaren sa att dom skulle göra en lugnröntgen på honom för att kolla lungor/matsrupe så att allt är som det ska. För han hostar väldigt precis efter han ätit. Dom skulle höra v sig om detta inom en vecka...?!

Han fortsätter och sover rätt mycket min lillfis men igår kl 00 var det disskutionsdags. Vi pratade och skratta tillsammans och somnade igen efter 02 =)

Det känns som med denna förkylning, hans konstiga matvanor och han sovande kommer vi aldrig komma in i något bra mönster. Alla dgar ser olika ut. Jag gillar rutiner, men det är svårt med sånna nu. Iofs är han inte mer än 2 månader så jag får inte ha så stora krav =)



Arvid är så rolig när han tittar på Smurfarna, "Åhh där är gammelsmurfen, och där är du Mamma, ser du =) Och dom tänder ljus för Morfar i himlen" Han har ju en bonuskiva där dom firar jul och då tänder dom ljus =)

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0