Tuff dag...

Det kommer bli en hel del inlägg om Pappa´s bortgång och begravning osv vissa dagar framöver när jag känner för att skriva om det, och det är för min skull jag skriver.
Så ni vet. Så ni behöver inte läsa om ni tycker jag är tjatig.



Igår gick det rätt bra hos Mamma ändå med planeringen av Pappas begravning. Tårarna kom ju självklart men det hör ju till. Efter det så träffade jag Fia & Junia för en lunch  och så var jag och beställde blommor på Blomsterrum till begravningen innan jag åkte och handla och for sedan mot Årsunda....

....Och då brast det, tårarna rann och rann. Jag fick försöka torka så mycket som möjligt när jag skulle hämta Arvid på dagis. För Arvid blir helt ställd när jag gråter. "Mamma ässen", säger han och torkar tårarna och kramar mig. Och då försöker jag tänka att jag måste vara stark för han skull. Men hela kvällen sen så var jag väldigt nere, kanske att chocken släppte lite igår. Som tur är har jag ju min älskade Peter som stöttar mig och bara håller om mig och kramar mig, och det är så otroligt skönt. Så när han åkte till jobbet la jag mig med ett par Lantliv tidningar för att komma på andra tankar.

Idag har det varit en bättre dag.
Jag tror det kommer vara så här ett bra tag framöver, att det kommer gå upp och ner.


Den 4 Mars blir begravningen.
Och i morgon kommer dödsannonsen i tidningarna.




Bla dett underbara fina hjärta med band har jag beställt.

" Sov gott älskade Morfar"
- Arvid

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0