Måndag 4 Maj

På sista april kom Lizette och Mika ut och grilla. Mumsade i oss grillad fläskfilé, champinjoner, majskolvar, potatisgratäng och sallad, hur gott som hellst var det. Dom var inte kvar allt för länge, dom var trött och vi med och Peter skulle åka till Älvkaleby och fiska redan kl 04.

Så på fredagen var jag och Arvid själva. Åkte in till Sandviken en sväng och träffa Sandra, Cicki, Elin och Veronica med kids hos Elin.  Sen begav vi oss hem. Gick över till Tomas & Tesa en sväng innan det var dags att gå hem och möla i sig lite ostkrokar och titta på tv.

På Lördagen pallrade jag mig upp och började städa och tvätta. Sen vid 14 tiden kom Peter hem. Han hade hämtat med sig sin Pappa också. Och precis när dom kom hit så kom även Peters Farbror och has fru hit. Så vi fikade och så. Sen tog vi oss en promenad så Arvid skulle få sova lite. Sen hamnade vi hemma hos Tesa & Tomas och drack kaffe. Och där blev vi kvar och grillade mot kvällningen. Denna gång blev det kyckling =) Sen gick vi hem och tittade på Robinson och så fick vi främmande av Peters Mamma & Örjan och Ove & Marie. Efter dom åkt pallrade vi oss upp i sängen.

Och igår gick vi ut och började rensa och riva i trädgården. Den har ju inte sköts om på flera år så allt är ju vildvuxet hit och dit. Och så klippte vi ner äppelträden. Så vi skulle kunna ha en kase nu vi =) Men det är säkert bara en tredjedel som är borta så det är mycket mer jobb kvar. Vissa små träd var så ruttna att det bara var att rycka loss dom. Mamma & Pappa kom ut och fikade och hjälpte oss också. Lagade sen lite mat och så åkte jag in till Sandviken med ringenpengarna på jobbet. Och jag tänker nog inte gå tillbaka och jobba efter sommarn iaf.

Idag blir vi bara hemma jag och Arre barre.

I morgon är det Bilbingopremiär i Forsbacka =P Så vi får väl se om det blir en tripp dit i morgon kväll.
 
På Torsdag ska Arvid till BVC och få spruta och träffa doktorn. Sen är det väl Mammaträff tror jag. Och på Fredagen ska jag och Arvid vara barnvakt åt Devin =D

Kommentarer
Postat av: Sandra

Vilken tid är det bilbingo? =) Jag har aldrig provat på det ja =)

2009-05-04 @ 10:59:52
URL: http://sandrasoderberg.blogg.se/
Postat av: FiaJ

Räkna med mig, jag har laddat pennorna :P

2009-05-04 @ 18:24:57
URL: http://fiajj.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0