Hemmagjord Pizza

Idag blir det hemmagjord pizza. Mika kom ut och hälsa på och stannar på mat också. Han har tagit med sig Småstadsliv 1 & 2. Så jag tänkte väl titta jag också, alla pratar ju om dom där filmerna.

Så här gör jag min pizza iaf.

Jag tar 1 eller 2st fpk med Pizzadeg/Tomatsås i en grön kartong, beroende på hur många som ska äta och ska ha matlåda osv. Idag blir det två iaf.


2st fpk Pizzadeg/Tomatså
1 Fläskfilé
1 Lök
5-6 Färska champinjoner
3-4 Tomater
300g Riven ost

Jag rullar ut och plattar till degen i en plåt, har på tomatsåsen och allt annat. Jag kryddar och steker på fläskfilén först. Sen är det väl ca 15 min i 200grader tror ja, står på förpackningen =)

Servera med pizzasallad
(Vitkål & italiensk dressing kör jag)

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0