Altanhäng!

Igår blev det en grillkväll hos Linda & Magnus med barn tillsammans med Rickard & Carina med barn. Trevligt! Senare mot kvällen drog vi tjejer hem till Carina & Rickard för lite vin och tjatter. Fru Lindberg joina oss också. - för kvällen var blåsten och kylan.

Idag tog jag barnen med mig vid lunch för att käka på Ikea, köpa presentkort och besöka glasbanken. Vi rullade sedan mot Stensätra för att fira kusin Jocke som fyller 20 år idag. En massa gofika tröck vi i oss där :) Innan vi drog iväg för att handla lite stanna vi till hos Therese & Roger som håller på att rusta sitt hus för fullt. Och jag var ju även där och glutta i onsdags. Och jag blir såååå avundsjuk. Det blir så otroligt fint och jag blir sugen på att göra om allt här hemma. Är så sjukt less på allt här hemma, nästan iaf. Det enda som jag fortfarande gillar starkt är våran råspontade vägg i vardagsrummet. Men det är ju snart 6 år sedan vi gjorde kök och grejer så jag har tröttnat på det och vill göra om :) men jag får lev med det något år till. Men lite nya tapeter skulle inte sitta fel.

Efter en snabbvisit där handlade vi som sagt och rulla hem för att göra lite mat. Det fick bli färdigköpt potatisgratäng, fryst. Gillar den mer en den vakuumförpackade. Sen blev det läggdags för Hjalmar rätt tidigt då han var spytrött för att han inte sovit någon middag. Arvid fick en ny film, Alvin & gänget 3 så han fick lördagsgodis och tittade på film och myste tills han somnade raklång på soffan. Själv duka jag fram roséflaskan på altan och fick besök av Fru Lindberg. Ett par glas rosé och några tjattertimmar senare ligger jag nu i sängen och ska slumra lite och invänta min fiskesambo som borde komma snart.

I morgon är det söndag och jag hoppas på sol och värme.

God natt!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0