Hjallebus <--- skulle han hetat egentligen ;P

Har städat bort julen idag. Granen åkte undan redan igår. I mitten av november längtar man som tusan efter att få adventspynta men så fort julhelgen är över så vill jag inte se eländet :) ljusstakarna från nusnäs skulle jag kunna ha jämt för att dom är så fina men dom lyser inte så mycket tyvärr. Men dom packades också ner i sina kartonger.

Och jag skulle vilja ha lite nytt och även vilja ställa fram en massa fint överallt men Hjalmar är ju ÖVERALLT, får ju knappt ha blommorna i fönstren i fred. Han konkar ju runt på allt han kommer åt och dom flesta sakerna man vill ha framme är av ömtåligt material som går sönder lätt och han kan göra sig illa. Så jag får stå ut med lite gammalt och naket, får ju ha "fina" leksaker överallt istället ;P

Och han har så mycket tok för sig :) och härma brorsan och kolla vad han gör är hur roligt som helst. Spelar man musik eller sjunger dansar han och viftar med armarna i luften. Får han tag på paddan, mobilen eller dosorna som han vet att han inte får har lägger han på världens största flin och drar iväg :)

Ibland får han fram nått ord, aj aj buff , kack (tack), hej hej, mamma, pappa. Han sätter många saker mot örat och "pratar" :) han pekar mycket på saker och ting och låter "uuuh" när han vill ha nått. Och ser han djur låter/blåser han "ooff" Han äter bättre och mer än Arvid. ( Arvid äter som en fluga) Oftast äter han själv, mest med händerna. Iaf när vi är hemma och kan grisa ner ;) ibland försöker man hjälpa till men då vänder han bort eller skakar på huvudet :)

Kasta ner saker och nappar bakom soffan är en favorit sysselsättning. Han hör direkt om man öppnar kylen eller diskmaskinen och kommer då på stört. :) Och han är som en svans, han springer efter än vart man än går. Och lite morsgris är han ibland också :) och världens mest lättväckta person, tyvärr.
7 tänder har han, 3 uppe och 4 nere och tuggar i sig det mesta.

Snart är det dags att börja skola in min lilla bebis, som inte är någon bebis längre :( v.7 är det tänkt. Ska på inskolningssamtal den 8/1 så får vi se om det blir så.

Nu ska jag sluta surra och lägga mig bredvid min andre hälft. Vi både småtjaffsar och bråkar med varandra om nödvändiga och onödiga saker i mellanåt, men jag älskar min Peter otroligt mycket ändå. För vem har sagt att "småbarnsföräldrarlivet" är en dans på rosor?!...;)

God natt!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0