Feberfri och Penicillin

Arvid har varit feberfri idag och Hjalmar har fått penicillin mot öroninflammation. Hejja barnen, nu hoppas jag att det vänder och febern är som bortblåst i helgen och vi kan börja med inskolning nästa vecka. Förhoppningsvis har Arvid släpat hem tillräckligt med dagisbaciller att Hjalmar slipper bli sjuk igen.


Jag älskar kvällarna när medicinintag/bad/tandborstning/toalettbesök och läggning går som en dans. Det känns i hela kroppen att man är gladare och piggare utan en massa tjafs. Om saker som man måste göra varje kväll.

Inatt hoppas jag att Hjalmar vill sova bättre. Natten till idag var vi vaken mellan 3-5 och svalkade oss på soffan. Det kokade om Hjalmar och han var så himla ledsen och riktigt hängig. Efter Alvedonen verkat somnade vi strax efter 5 igen på soffan. Halv 8 vaknade han igen när jag var på toa och grina hysteriskt. Han följer mig vart jag än går. Spelar ingen roll om han sitter i famnen på Peter och jag går på toa så kommer han grinandes och bankar på dörren.



Min lilla sjukling inatt

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0