Chorizo & spenat låda.

 
Roffade åt mig detta recept här hemma på Ica idag.
 
Det står inte för hur många personer det var till men det räcker väl till 5-6 personer. Jag hade en oval ugnsform + en rund liten mindre ugnsform. Och efter att vi ätit och gjort matlåda åt Peter är det 1 1/2 portion kvar i stora formen och hela den lilla.
 
 
Du behöver 
 
250g Hackad spenat , fryst
4 stora Champinjoner
4-5 Chorizo
1 Gul lök
400g Valfri pasta ( Jag använde gnocchi )
3 dl Grädde ( Jag använde häften matlagningsgrädde 7% och hälften Arvids laktosmjölk 3%)
250g Riven Ost ( Jag använde bara 150g)
Smör
Salt & Peppar
 
Så här gör du
 
Sätt ugnen på 200-220g
Koka pastan.
Skiva champinjoner och chorizon. Hacka löken.
Fräs det i en stekpanna medan spenaten tinar (jag tinade den en stund i micron)
När det fått färg tillsätter du spenaten. Salta och peppra efter smak. 
Ha i grädden och smaka av. Tillsätt lite av osten ca 50g i såsen och låt koka nån minut.
Ha i pastan i en ugnsform och ha över chorizoblandningen och strö över resten av osten och gratinera i ca 15-20 min eller tills den fått fin färg.
 
 
 
Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0