Gårdagen & flytande blöja!

Gårdagen var trevlig och vi fick väldigt god mat. Vi rulla hemåt vid 20.30 tiden igen, Arvid blev kvar.

Idag var jag sugen på stranden men Arvid var som sagt inte hemma och vi visste inte riktigt när han skulle komma hem så vi tog en dag hemma vid poolen istället. Och jag hämtade ut dom nya "flygskeppen" med inbyggda vattenpistoler idag som jag klickat hem.

Och vi försöker ju intala Arvid om att man inte får spruta vatten men någon av alla 38262 olika på någon som inte vill eller har kläder på sig. Meen jag och Peter föregår inte med så gott exempel då vi startade vattenkrig mot varandra ;D

Hjalmar var i med oss och bada, och han står ju i bott hur bra som helst. Och så hade han en sådan där "badblöja" på sig och traskade runt i vattnet. Och så blev det lite framåtlut så han for ner med huvudet i vattnet och ett dopp med huvudet i vattnet är ju Inge farligt men han kunde inte ställa sig för rumpan/blöjan/benen åker upp mot ytan och huvudet ner, som en fällkniv med rumpan upp.
Kommer ihåg att jag läste om att detta hänt något barn för något år sedan. Och Hjalmar har ju blöjan för hans vikt så jag tycker inte att den ska kunna flyta upp sådär. Hur som så badar han ju aldrig själv men ändå.

Mot kvällningen har vi grillat lite. Har förberett för en dag på stranden i morgon med grabbarna grus. Peter ska ut och åka båt/vattenskidor/wakeboard och dricka öl med GT- Service i morgon så han är väl lagomt snygg till kvällen ;)

Ska ta min hosta och försöka sova jag med. Natti!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0