Lördagkväll!

Hela dagen har jag försökt undvikit saker med hög laktos i åt Arvid. Endast lite smör och hårdost har han fått och det är väldigt lite laktos i det. Maten jag lagat har varit laktosfri. Hela dagen har gått superbra och han har varit nöjd, lite ont i magen har han ändå sagt men det har varken blivit nått åt det ena eller andra hållet.

Ikväll när jag har bäddat ner Arvid för natten och är nere och pysslar om en hysterisk Hjalmar kommer Arvid ner, " Mamma, titta jag har kräkts" Då blev det fort ett samtal till Peter, kom hem NU för då kändes allt vääääldigt jobbigt. Jag kände att jag inte riktigt räckte till så. Peter var ju bara och fiska så inte så att jag ringer hem han från jobbet :)

Jag förstod ju sedan efter att kolla innehållet på chipsen han fick ikväll att det var dom han nog kräktes av för dom var det mjölkpulver i. Man är ju helt ny med det här så man glömmer ju och kolla på allt. Men nu ska vi vara stenhård för jag är helt säker på att det är laktosen, det kanske bara är så att han är känslig för det nu och att det kommer gå över. Vi får hoppas på det iaf. Nått måste det ju vara han reagerar på för man ska inte vara så här i magen om allt är okej.

Tycker grymt synd om honom iaf och hoppas att det blir bättre med tiden.

Och på detta så har inte Hjalmar haft sin bästa em/kväll. Nu ligger han här och surrar och är väldigt nöjd. Så det hoppas jag håller i sig och att han vill sova snart för Mamman börjar bli trött ;) 11 veckor idag blir han också.

Nej inte den där hemska lampan igen ;)

Kommentarer
Postat av: Sandra

åh stackars Arvid. Men skönt att man kommer på vad det är, då går det ju att undvika. Hur mår han idag?



Kram på er

2012-03-04 @ 10:50:35
URL: http://sandrasoderberg.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0