Hjalmar

Här var det omgjort. Kommer inte in på min blogg genom appen heller.
 
Har varit och hälsat på Nina en sväng idag och även varit till jobbet men det var många som hade gått på semester så det var mest vikarier där.
 
Annars så är min lille son vid namn Hjalmar som för övrigt blev 6 månader på sin doping den 17/6, är rätt bökig av sig och livlig :) jag jämför mycket med Arvid och dom är helt olika. Alltså Hjalmar är överallt och sliter och drar i grejer. Han sitter nu men jag har gärna kuddar runt om för rätt som det är vickar han eller så ska han nånstans så han lägger sig ner och börjar åla och vrida sig så det är ingen idé att lägga/sätta han på lektäcket så är han därifrån på 2 sekunder och letar på nå sladdar som han tuggar på eller trycker på xboxet osv :) är han i gåstolen springer han om man öppnar diskmaskinen, då vill han gärna hjälpa till och drar i allt han kommer åt. Jag måste börja plocka bort lite saker som han kan göra sig illa på. Håller man i han ska man vara glad om han kan sitta still i 1 minut :) Mat älskar han i alla former, godast är nog och få smaka det vi äter, bröd och spagetti är mumsigt och dricker vatten jättebra :) när han ska sova kan han vara grymt bökig, han "juckar"och vänder sig huller om buller och ställer sig i krypställning osv innan han kommer till ro, det är inte så jämt men rätt ofta. Han är grymt lättväckt fast han har har en bror som är livlig av sig. Och han älskar Arvid och jagar honom och  vill ha hans leksaker och blir glad när han ser honom :) och Arvid är till 98% väldigt snäll och go med Hjalmar och frågar efter honom så fort inte han är i samma rum osv. Har fått höjt gåstolen idag också för tjopp sa de tidigare idag så stod Hjalmar på huvudet med benen upp på gåstolen när han sträckte sig efter leksaken han hade tappat, men ett litet pip blev det bara så var det som bortblåst sen. Det var lite om Hjallebus det :)
Jag jämförde vikt och längd förresten vid 6 mån. Båda var 70,5 lång Hjalle vägde ju ca 8,5 och Arvid bara 7,5 :)
 
Har försökt fått hit bilder nu men sitter med paddan så jag får tusan inte till några bilder. Bjuder på dom i morgon istället.
 
I morgon em mot kvällen blir det ett besök till Älvkarelby och svärpäronen som är i husvagnen. Ska grilla och fira Örjan som fyller på midsommarafton. Nu måste jag sova. God natt! 
 
Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0