1 årskontroll & pepparkakshus!

Idag var det dags för 1års kontroll för Hjalmar. Han är nu 80cm lång och väger 10,9 kg. Så han är mer lång än rund sa doktorn. Han fick ju sprutor också, det var inte så populärt men det gick över på en gång och plåstren slet han bort lila fort dom kom på. Vi hängde kvar på öppna när vi ändå var där. Frågade Arvid i morse om han ville följa med oss eller åka till dagis. Dagis svara han rätt snabbt :) 2 dagar till nu sen blir det jullov, och Peter jobbar sista skiftet på söndag sen blir han ledig till den 3/1

Är uppe nu och tröstar och försöker få honom och somna om. Han har fått någon konstig vana och vakna efter 1-2 timmar och grinar hysteriskt. Det är inte alla gånger man lyckas få honom och somna om.

När Hjalle lagt sig för natten tog jag och Arvid och satte ihop pepparkakshuset. Jag har då definitivt ingen talang för sådant. :) Men Arvid dekorera så fint så.

Nu är lilleman tillbaka i drömmarnas värld och jag ska lägga mig på soffan och invänta andra del av "Morden i Sandhamn" och försöka få bort den dryga huvudvärken.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0