Utbildningar

Jag skulle vilja plugga ibland. Eller plugga är väl inte det roligaste men jag vill ha en bra utbildning, vara nånting.
Men jag har inget plugghuvud, jag försöker läsa en massa och förstå vad saker och ting betyder och innebär i olika utbildningar osv men inte ens det förstår ja =) Hur skulle det då bli om man får tex en uppgift skriven på riktigt svenska som jag inte fattar en skvatt av?! Massa sådanna saker gör att jag inte vågar. Sen ska man ju komma in också och hur gör man det?!Högskoleprov ?! osv osv. Många utbildningar kräver Matte B och där har jag ju världens största IG i.

Men ändå finns en liten nyfikenhet på en utbildning, eller 2 kanske.
Den som lever får se....


Först och främst så kanske jag skulle läsa in lite omvårdnadsämnen och validera.
Det är något högsta hönset vill, hon vill mycket hon....!

Jobbet har planeringsdag i Högbo nästa fredag och jag fick vara med om jag ville, och jag saknar faktist mina arbetskompisar, och god mat och fika är alltid trevligt. + att jag får höra med om "läsandet".
Och så fick jag komma och gå som jag ville.
Ska fundera på det.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Jag hade inte ens Matte B.. Men läste upp det på på distans några veckor i vintras. Det var INTE lätt, men det gick :) Allt går bara man vill! Dessutom är det en enorm skillnad att plugga nu när man är lite mer intresserad och motiverad än vad man var på högstadiet och gymnasiet :)Kram!

2011-10-19 @ 15:30:46
URL: http://nordstrandlindgren.se
Postat av: Angelica

Det kan ju också vara bra för dom ska bli hårdare på att alla är undersköterska i hemtjänsten. Du kan ju läsa lite som elin. Hon går ju typ en dag i veckan eller nått? Hoppas du kommer på vad du vill iaf! Kram

2011-10-19 @ 19:53:52


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0