Förlossningsbesök.

Igår var jag till barnmorskan. Allt såg bara och kilo har jag lagt på mig så jag får väl vara nöjd.
Hjärtljuden på kråkan låg på 148.

Men idag var inte allt lika bra.
Det slog till vid 7.30 i morse med en jäklans ryggvärk i nedre delen av ryggen och så kom den molande mensvärken, och den kom och gick och var värre och lättare omvartannat.
Och efter en halvtimme blev jag nervös när det inte släppte. Så jag var ut och googla och den ena tjejen hade blivit sängliggande sen v 32 och den andra hade UVI osv osv. så ett samtal till Mamma & Tesa gjordes och båda tyckte jag skulle ringa, min BM hade ju inte teletid förns 9.30 och det hade gått över en timme och det inte släppt så jag ringde förlossningen. Så vi fick komma in och blev kopplad till ctgn osv. Allt såg bra ut och det var inga tecken på sammandragningar. Skönt!Fick lämna urinprov och stickan var negativ. Bra det med.
Och så gjorde dom ett ulrtaljud på mina njurar och där såg allt också bra ut.
Så jag fick åka hem med min molande mensvärk. Håller tummarna att det inte blir så här igen.
Förutom när det är dags då, men det är liiiite väl tidigt och ploppa ut bebisen nu =P
En odling har gjorts på urinprovet också men det svaret kmr inte förns nästa vecka.
Så nått tokigt var det men ändå inget alls?!?!...konstigt det där.

På onsdag ska vi på UL igen, fast då ska vi titta på bebisen. Mycket roligare än och titta på njurarna iaf ;)
Det ska göras en tillväxtkontroll. Lite på min egen begäran då jag inte gått upp just nått, BM säger att det är lite svårt och mäta min mage eftersom jag har mage ändå och jag vet att jag är dålig på att äta. Men BM märker en då att min mage växt och jag också men hon tyckte det var en bra idé så.
Och jag tittar gärna på kråkan en gång till =D

Slut surrat om bebis nu.
Har hasselbackspotatis i ugnen nu, några klassiska och några med västerbottenost på ;P
Till det blir det vilöksostfylld lövbiff.
Gott gott!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0