Ny hjälm

Ringde till Erica nyss som jobbar på Stadium, frågade snällt om hon kunde köpa en hjälm åt mig som Arvid kan ha på dagis.
Hans hjälm som han har nu är en lika dan som den stackars pojken hade på sig, en Hockeyhjälm från Jofa.
Vi har en lika dan här hemma också men nu åker dom puts väck.
Har även kollat på Arvid´s cykelhjälm och den har inte heller ett grönt spänne.
Jag får magont av att jag inte har varit mer nogrann när jag köpt sådanna hjälmar åt Arvid.
Varför säljer dom sådanna utan säkerhetspänne för egentligen?!?!

Kommunen har skärpt reglerna för utevistelse och tillåter inte barnen att vara ute och leka om dom inte har ett grönt spänne på hjälmen.

Det tycker jag är jättebra.

Så i fortsättningen blir det bara hjälmar av den här typen för Arvid.
REEBOK ALLROUNDHJÄLM BLUE

Kommentarer
Postat av: Sophy

Samma här!

Ledsamt bara att det ska behöva vara någon som dör för att man ska få upp ögonen!!

2011-03-10 @ 22:26:10
URL: http://sophy.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0