Grillpremiär

Jag och Arvid tog en vända till Erikshjälpen med Mamma idag på fm. Det var väl inte direkt något fynd jag kom hem med, men en kaffefiltshållare iaf. Men jag såg däremot ett linneskåp som gärna får flytta hem till oss. Det behöver självklart målas. Men jag hade ju ingen släpvagn med mig och så vet jag inte riktigt måtten där den ska stå så jag lär försöka lura med mig Peter dit nån gång och hoppas på att det finns kvar.

Efter det tog vi en vända till Plantagen och där skulle man ju kunna sätta sprätt på en hel del pengar. Det finns så mycket fint, men det är inte så billigt där tycker jag. vi fortsatte mot Sandviken där vi mötte upp Peter för att kolla efter en jacka åt honom men utan resultat. Ett par nya galonbyxor åt Arvid blev inhandlat istället.

Mamma bjöd oss även på sen lunch på Selmas.


Nu står gratängen i ugnen och Peter har tänt grillen, för idag är det premiärgrillning för oss.
Inget lockande grillväder men det är gott ändå.

I morgon jobbar jag 7-16 och Peter går ut sin första natt i morgon.

Nu blir det soffan med Arvid och "Den röda lilla traktorn" i väntan på maten.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0