Vällingsfria nätter

Vår skrotolle till son har ju ALLLTID vaknat 1-2 ggr varje natt sen han föddes typ, jag kan kanske räkna på 2 händer hur många gånger han sovit hela natten. Han har varit fantastisk duktig och lägga, en vällingflaska, kurisar, napp i handen, puss och god natt & jag älskar dig, sen har han babblat i nån minut sen sovit som en stock.
Men det dryga har ju varit att få avbryten sömn hela tiden när han vaknar på nätterna och ska välling, för innan Peter har vaknat till och rest sig ur sängen har jag hunnit ner och gjort en flaska och kommit upp igen. Så det har blivit mest jag som sprungit. Och eftersom han dricker välling på natten måste ju blöjan bytas annars blir det översvämmning...så så där har vi hållt på.

Men förr, förra fredagen bestämde jag och Peter att nu jäklar får det vara slut drucket med välling på natten, tänkte att det här kommer bli ett par helvetesnätter...men första natten vaknade han och sa "lälling" men vi sa nej och då blev han ju ursinning =) men efter någon timme vaken och ledsen somnade han om.

Och inte en ända natt efter det har han sagt att han ska ha välling. Han vaknar till och vill ha nappen ibland fast vi lämnat 49634st i sängen var av 49633 ligger på golvet, under sängen och överallt. Men vissa nätter har han sovit hela natten också, och det är så skönt.

Så han är så duktigt så min fining.
Som blir stora killen. Hela 2 år... TVÅ ÅR´..vart tog tiden vägen?!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0