Inskolning

Inskolningsdag nummer 3 idag då.

Igår gick jag bara undan en lite stund, Arvid brydde sig inte ett dugg han medan en annan lite tjej blev helt förstörd, hon tog grina =) Hon hängde med mig hela dan igår medans Arvid lekte runt och var med fröken. Hon fick till och med byta bord när vi skulle äta för annars skulle hon sitta i mitt knä och äta. Och när dom vaknade efter sovningen så var hon jätteledsen och vela inte vara hos nån fröken utan hon skulle till mig, och då sluta hon grina =) Och hon är så sjukt söt, hon är ½ år äldre än Arvid men minst ett huvud koratre och smalare, kollade till slut strl på tröjan hon hade på sig, strl 68 hade hon =) Helt sjukt, men riktig go var hon.

Skriver mer om henne än Arvid men han liksom skötte sig själv han, han kom väl fram med nån leksak ibland och så.
Idag lämnade jag honom själv mellan 9.30 - 13.30 och det hade gått kanonbra. Han vinkade i fönstret utan ett pip sen när jag komm tillbaka stod han i fönstret och kollade på en lastbil ochd han blev ju jätteglad och se mig och när jag kom in kom han ju och kramades. Men han hade ätit en stor portion med mat och hade somnat relativt fort, men han sov bara 35min och antagligen bara för han är ju så trökigt lättväckt. Hemma sover han ju för sig själv på övervåningen och då är det ju jättetyst. Men han kommer väl vänja sig och det är bara bra det.

I morgon lämar och hämtar Peter honom, då blir det hans första "riktiga" dag. 6.40-14.30 Men det kommer nog gå hur bra som hellst.

Tycker det är bra ändå att dom har såna här korta inskolningar också, än att hålla på några timmar hit och nån timme dit, iaf på Arvid som inte är nå blyg och glad och social för det mesta. Jag tycker man ska få välja lite själv som förälder, för man känner ju sitt eget barn bäst och vet hur länge man ska hålla på med inskolning, för hade Arvid varit väldigt mammig och blyg hade det ju aldrig funkat med ett par dar tror jag eller.

Nu är det dags för lite mellis snart.


Och jag är grymt trött på vissa människor, kan dom inte bara vara tyst och gå gömma sig ett tag, och titta fram när det blir vår eller nått =D

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0