Lönebesked

Min överraskningspresent till Peter har gått åt pipsvängen redan =)

Jag hade ju tänkt att jag skulle överraska med att vi skulle åka till Stockholm den 12-14 Mars. För då är det tydligen Vildmarks/Flugfiske Mässa I Älvsjö, och jag vet att Peter surrat om den för länge länge sen. Och så tänkte jag att vi skulle stanna kvar på Hotell nån natt. Jag har fixat barnvakt, kollat upp semesterdagar och skulle boka Hotell på måndag när alla räkningar och så är betald. Men vad tror ni min käre sambo säger idag då...

" Du Fia, har du schema klart för Mars?. Nu hoppas jag att du tänkte till att du inte jobbar den 13/3 för då ska jag på Fiskemässa så i så fall lär vi ordna barnvakt åt Arvid, för den ska jag gå på det har jag sagt för länge sen"
Så då kunna inte jag vara tyst heller utan lära berätta vad jag hade planerat. Men Peter blev glad ändå att jag hade planerat det. Så självklart åker vi ändå om jag får semester bara.



Fick lönebesked idag och tyckte att det var lite för lite pengar, hade iofs 2 vab-dagar men ändå. Upptäckte sen att jag fått lön på 75% men jag jobbar ju heltid så i morgon blir det till att ringa och skälla på lönekontoret. Kan ju bara hålla tummarna för att pengarna kommer så fort som möjligt men det får man väl se sig i stjärnorna efter, det blir säkert till nästa lön.

Såg även att jag hade 14 dagars sparad semester + 25 nya, trevligt trevligt! 3 ryker den helgen då sen ska jag nog vara hemma 6 eller 7 veckor i sommar hade jag tänkt, tar Föräldrarpenning nån vecka. Semesterlistorna har redan kommit upp på jobbet så därför planerar jag de redan =D


Nu ska jag gå och lägga mig hade jag tänkt. I morgon är jag och Arvid lediga från jobb och dagis.
Så kom för tusan ut och hälsa på oss mina vänner =)

Vad långt det blev...

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0