Akuten!

Ja igår så ringde Peter mig på jobbet kl 15.50 och sa att Arvid ramlat hemma och slagit i huvudet och att han kräktes 2 gånger efter det.
Så jag slängde på lurn och ringde 1177 och dom satt vi skulle åka in på en gång till akuten och att jag skulle ställa mig in på att vi skulle bli kvar över natten. Då brast det för mig och tårarna spruta och jag blev livrädd.
 Jag svira om och åkte fort hem.

Arvid var pigg och glad när jag kom hem och det känndes ju väldigt bra.
Väl inne på akuten härja Arvid runt som aldrig förr och skulle leka med allt och springa runt. Så vi förstod redan då att han inte åkt på en hjärnskakning.
 Kl 20 fick vi träffa doktorn som konstatera ganska snabbt att allt var bra med vårat lilla bustroll.
Så vi tacka och bocka för det och svängde förbi Max för lite krubb innan vi begav oss hem igen.

Årets tistel går till "tanten som skulle ha gått i pension för 25 år sedan" som satt i receptionen när vi kom.
Hon var nog den mest otrevliga, nonchalanta, tjruiga, bittra människa som setat på en stol.
Jag orkar inte ens tänka på henne för så irriterad blir jag.
Folk ska inte jobba i vården och med andra människor om man inte kan uppföra sig ordentligt.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0