Onsdag 6 Maj

Igår blev det en vända till Öppna. Efter det så tog jag och Arre oss en fika med Cicki på Marangoni. Handlade även lite på Maxi, letade efter en kalender men det fanns inga kvar. Det är för mkt grejer och hålla reda på nu tycker jag =) Åkte sedan hem och lagade lite mat innan jag for in till viken igen och till Carro. Sen hämtade vi upp Johansson för att åka på Bilbingopremiär i Forsbacka. Fick ju tuta en gång men tyvärr så var det ju inte jag som vann. Johansson vann ju 500 hon såklart.

Idag så har vi bara varit hemma. Har städat och grejat. Tagit 2 små korta promenader med Arvid. Har skalat potatis,morötter och rullat köttbullar. Så jag ska väl ta tag i matlagningen snart så fort Peter kommit hem, och då kan man få vänta länge =P

Vi är en fyrhjuling fattigare nu också. Peter sålde den idag. Känns skönt tycker jag. Peter fick väl lite separationsångest. Men det känns som om att vi har liiite (läs hur mkt som hellst) kvar att rusta och det är ju inte gratis. Så rust går före leksaker =)

 I morgon är det sprutdax för Arvid som sagt och 5 månaderskontroll. Han blir så stor min lille fis. Tiden går alldeles för fort, tänk om det kunna vara fler timmar på varje dygn.
Arvid har blivit mycket bättre på att äta nu. Han gapar och sväljer iaf, förut tvärstängde han ju munnen =) Och fruktröra älskar han. Och lite dryck får man i han också =) Så han gör framsteg. Hoppas att man kan byta ut lunch målet helt snart. Har koncentrerat mig på det målet nu och skippar gröten på morgonen tills det funkar bra med maten.


Där var han en liten liten rumpnisse =)



Och nu en stor rumpnisse med blåbär i näsan =)

Kommentarer
Postat av: Therese

Får han spruta vid 5 månader? Vi får vid 6 månader här tror jag! Frida hatar efterrättsgrejjerna och maten menälskar gröt så hon äter det flera gånger om dagen :) Vägrar fortfarane flaskan!

2009-05-06 @ 20:42:42
URL: http://mittlivsomtherese.blogg.se/
Postat av: Therese

Såg att hon ska få spruta den 5/6 för då är det 6 månaderskontroll, hmm hon är bara 5 1/2 då. Måste snurrat till det :) Jag helammar fortfarande och sen får hon lite gröt också när hon inte blir mätt av amningen. Lär väl få amma henne tills hon börjar på dagis :)

2009-05-07 @ 11:14:34
URL: http://mittlivsomtherese.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0