Tisdag 18 Augusti

Kommunen har ju varit här och grävt idag och igår. Dom ska koppla in det nya. Men igår visade det sig att dom som varit här och grävt lagt ner fel kabel till vattnet. Och kommunen lär koppla på det nya i morgon för dom vill ha igen hålet i vägen så fort som möjligt. Och dom som grävde här kan inte gräva förns nästa vecka, så nu lär Peter åka och hämta kabeln själv och så lär dom koppla på allt och ha kabeln ligga uppe så länge tills dom kommit och grävt igen. Det bara strular för oss hela tiden, jämt jämt jämt. Man lessnar ur på detta jäkla hus ibland så man skulle vilja slänga in en tändsticka...

Jag och Aarvid tog och åkte in till Valbo med Fia och Junia igår. Käkade,fikade och strosa runt. Handlade 2 tröjor åt Arvid.

Idag har vi stort sätt bara varit hemma. Gick över till Tesa och kidsen vid lunchtid. Där blev man proppad med mat som vanligt, pannkakor. Och två koppar kaffe. Fick lite recept. Ska göra Köttfärslåda nu till kvällen tänkte jag.

I morgon ska jag och Arvid hem till Madde och Nova. Isak, Junia, Noah och Ellie och deras Mammor kommer också. Så det blir en massa lek och bus.

Nu är schemat för September klart också, så den 2/9 börjar jag jobba. Känns rätt okej. Men ångesten kommer väl komma närmare. Men jag jobbar ju bara 2 månader sen går jag hem ett tag till och är Mammaledig med min fis. Känns lite konstigt att lämna bort han för att jobba, men det gäller 5 dagar då jag jobbar förmiddag. Sen när jag jobbar kväll är ju Peter hemma. Så det här blir nog så bra så.

Nu ska jag börja lite med lite mat!
Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0