Torsdag 21 Augusti

Ja då var det ett tag sedan igen då. Semestern är över, allvaret har börjat.

5 veckors semester har bestått av, så mkt bad och sol som möjligt när det var fint. Bara varit hemma och tagit det lungt. Haft problem med avloppet igen. En tripp till Stockholm. 1års kalas i Söderhamn rustning av vardagsrumet. Och åter igen....bara tagit det lungt och njutit av ledigheten.

Och nu är man inne på andra jobbardagen, och man var väl i form efter cirka 5 minuter. Ska jobba hela helgen också.

Hemma ser det ut som hej kom och hjälp mig, tvbänken står i hallen, soffkuddarna i en fåtölj i köket. och datastolen mitt i köket. Men det öär sånt man får leva med =)
Vi, eller Peter för det mesta har dragit igång med vardagsrummet. Så väggen är borta och balken är uppe i taket. Dörrhålet från hallen är igenbommat.Väggarna är gipsade osv. Så nu blev vardagsrummet på hela 31 kvadrat så nu är det stort och luftigt. Har väl lega lite lågt ett tag nu, man tröttnar ju så fort. Men men huvudsaken det är klart innan bebisen tittar ut och dit är det ju evigheter.

Så på tjcoken har man varit ett tag nu, och jag har aldrig mått så bra. Inte nå och klaga på. Halsbränna, ont i ryggen, lite små stel,trött och kissnödig och allt var det är det hör ju bara till. Det ingår ju i paketet så det ska man inte klaga över.
Det tråkiga är jobbet man har. Förmodligen så går jag hem den 14/9 redan. Frågade om jag kunna få bli omplacerad men det gick inte. Hade jag haft ett annat jobb, så hade jag lätt velat jobba så långt jag bara kunde. För pengar kan man inte få för mkt av. Plus att man kommer väl längta ihjäl sig ännu mer när man bara går hemma och strosar. Det enda jag är livrädd för är att jag ska gå över tiden i 100år och föda en 65 lång och 8 kilos bäbis =) Och jag tror det kommer bli en pojk.

Och snart så kommer Cicki hem från USA ocskå, det ska bli så jäklarns kul.
 
Näe jag lär väl återgå till arbetet.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0