Lördag 15 December

Igår var jag på "Grötfest" hos Ingela. Vi brukar samlas 1 gång varje år hos någon och käka gröt,skinkmacka,glögg och byta julklappar. Jag fick en ljusstake. Jag tror nästan alla hade köpt en juklapp som lyser på nå vis =)

Men det var mindre roligt när man kom hem igår kväll. Innan jag åkte iväg så var jag ner med några tomma kartonger i källan. Och så tyckte jag att det lukta så jävla konstigt. Så jag sa det till Peter att jag tyckte det lukta skit i källan. Och mkt riktigt så var det stopp nere i tvättstugan. Så från 17-23 höll Peter på och försökte rensa bort det som satt stopp men det gick inte. Så det kom någon jourgubbe från Sandviken Energi och kollade ute i sina brunnar ute på vägen. Men där rann det så bra så. Men snäll som han var så hjälpte han oss med sina grejer och fröskte ett bra tag men det släppte inte. Så det fanns ju bara en grej kvar och det var ju och ringa Sita. Så kl 2 inatt kom dom, och dom höll på i 2 timmar innan dom fick loss det. Och det blev ju inte billigt heller... Men skiten är borta iaf. Men när ena problemt löser sig så kommer det ett nytt. Nu är det elen som krånglar.  Vet inte riktigt när turen hade tänkt vända. Men men så är det när man har gamla kåkar =P Men strax efter 4 inatt sov vi iaf, men Peter skulle ju upp 6.30 för att åka och angla han så det blev inte mkt sömn där inte.

Ikväll blir det god mat och mys bara. Har potatisgratäng i ugnen sen blir det väl en fläskfilé till det. Att man aldrig tröttnar på det =D




 

Kommentarer
Postat av: MLI

Potatisgratäng och fläskfilé det är Sofia Fagerlund ut i fingerspetsarna det :)

2007-12-17 @ 10:49:45
URL: http://emelienl.blogspot.com


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0